Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

söndag 30 augusti 2009

Matrester


För några dagar sedan "slowkokade" Marie en köttgryta. Dagen efter fick vi samma köttgryta fast i ett annat format. Inbakad i en paj. Gott! Intressant tyckte jag också om man går och undrar över vad man ska göra av överbliven mat - paj!


Igår (lördag) kollade jag och Bella in frysen om det fanns något som vi kunde luncha på - Vi hittade en frusen lasagne som vi tinade i micron. Skar upp den i bitar och lade upp snyggt på ett fat. Värmde lite till, och sedan på med basilikablad på toppen. Snabbt och enkelt!

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Inte bara gott utan snyggt också!

Elina sa...

Gott! Och smart! :D