Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

fredag 4 september 2009

Grass Widower


Marie kastade ut en krok för en tid sedan om en Londonresa. Igårkväll ringde hon från Mariott London West Indian Quay och var så nöjd så nöjd. Sängen hade 6 st kuddar! Tillsammans med svägerskan ska dom nu gå loss på London och försätta mig och svågern i konkurs. Det blev därför en burk ravioli till middag igårkväll när jag kom hem från jobbet - men det är hon värd!

Någon som vet varför det heter gräsänkling???

//Marcus

1 kommentar:

Heliotropen sa...

Tyvärr påstås det ha en obehaglig bakgrund. Ordet gräsänka kom först, och var änkan efter en hängd man som, när hon gifte om sig, var tvungen att bära en krans av halm runt halsen. Påstås det i alla fall.

Så det där med ravioli kanske inte känns så farligt, trots allt. ;-)