Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

torsdag 16 juli 2009

LONDON ANYONE?


Japp, i början av september bär det av till London. Staden (och landet) jag aldrig varit i. Tack vare en förstående, kärleksfull och generös make så ska jag och min kära svägerska Caroline (som oxå har en förstående, kärleksfull och generös make - min bror) åka på en resa dit. Flyget dit går sent torsdag kväll vilket innebär 3! hela dagar i London. Flyget hem går sent måndag em.


Så, är det någon mer trevlig och likasinnad som vill göra oss sällskap, så hör av er. Det blir sightseeing, afternoon tea, kyrkbesök, show och givetvis shopping.

Förslag på bra boende, matställen, affärer, sightseeing osv mottages tacksamt.

Förresten, min underbara och hjälpsamma syster Lina kommer passa barnen en dag så att jag kan göra detta.

Jag längtar till hösten...

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

ah. jag hörde av matilda. jag vet att jag är svår att få tag på. vi ringer med bredbandsbolaget. det är billigt men funkar inte...

jag får nog dessvärre hoppa. vi planerar att åka till florida med fam i januari och jag måste spara både pengar och semsterdagar till den resan.

i london rekomenderar jag:
*primark. riktigt billigt och kvalite därefter. men vill man ha mycket för pengarna är det bra.
*markanden på portobello road.
*hamleys större än toys´r us vid times square i n.y.
*åk buss överallt då ser ni hur allt hänger ihop.
*harrods såklart och speciellt matavdelningen!
*musikal!
jag tycker att london är ganska svårshoppat, jag fick aldrig grepp om affärerna och tyckte alla hade samma stil. dessutom är det ganska dyrt. gap finns och jag kan varmt rekomdendera sockarna jag köpte i ny. satsa mer krut på upplevelse än shopping och hittar ni bra gjrejor är det ett plus. kul. jag älskar london!!!

Helena sa...

Räknas jag som trevlig och likasinnad?! Hur roligt låter inte det då?? Det skulle vara sååå kul att hänga på.
Frågan blir ändå: kan man (läs: jag) lämna min då 2 1/2 mån gamla bebis? Iiihhh. Jag ammar ju visserligen inte men ändå...
Men usch vad roligt det skulle vara!!!! Vad säger du?