Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 11 augusti 2009

Fjällen är fantastiskt!


Sista semesterveckan var otroligt bra! Vi hade vackert väder och samlades som brukligt större delar av familjen på min sida i stugan i Tärnaby. Ungarna leker och har ett paradis som blir till ordentliga barndomsminnen en vacker dag. Vi "mellansyskon" bidrog att skapa minnen genom att ta oss upp med sittliften i Hemavan och vandrade ca 4 km med 7 knattar till dalen som vätter mot Viterskalet.

Där finns en hängbro över Syterbäcken som vi knatade över och hittade en absolut plan och horisontell plattå där vi slog upp våra tält. Till middag blev det tortellini med lätt stekt ölkorv och parmesanost.





Det badades i en liten bäck där det bildats en gryta under vattenfallet. Min bror och jag knatade ner några hundra meter längs Syterbäcken och hittade lite döda gamla björkar som blev till en trevlig kvällsbrasa uppe på kalfjället. Barnen lekte "1-2-3 rött ljus" och "under högens vingar" alldeles för sent i midnattsolens land. Det hjälpte ju inte att vi stora var med och lekte:O) Gott sov vi sedan i tälten!

//Marcus

1 kommentar:

matilda sa...

Ser underbart ut!!!! Härliga minnen!