Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 18 mars 2008

MANNAGRYNSGRÖT I BADRUMMET!

Vi har 2 matlagningsintresserade barn. Jag förstår inte varifrån det kommer, det kan väl aldrig vara från mig?
Lina har upptäckt att man kan flytta in spisen och matgrejerna i badrummet, där finns ju vattenkranen och det gör inget om man spiller. Toapappret är oxå viktigt i sammanhanget, liksom handdukarna som blir mattor. Ni förstår väl att jag tvättar mycket handdukar numera.

Idag fick jag komma "hem" till hennes hus (badrummet), där bjöd hon på frukost. Mannagrynsgröt (vatten blandat med toapapper), te och kanel. Hon dukade upp på den lilla blå pallen, så satt vi där och åt.

1 kommentar:

Heliotropen sa...

Mm, det låter delikat!