Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

tisdag 5 april 2011

CONFESSION TIME

Nu är det dax att erkänna, mina vänner. Vad gör ni när ni bara inte vill laga middag? Det kan hända även den bäste (mig inkluderad).

Min nödlösning som inte är jätteilla består av typ två saker.

7310500041018_500px.jpg


idealmakaroner_jpg500p_____resize_s_270_270.jpg

Okej, jag vet inte hur man får bilderna i bättre storlekar, jag bara kopierade och klistrade in.


Om jag känner väldigt ambitiös när jag gör tomatsoppa och makaroner så skär jag upp lite grönsaker och ställer fram. Knäckebröd, smör och ost hör oxå till. Enkelt, smidigt och uppskattas framförallt av barnen.


Så fram med det! Kanske kan vi bredda vår nödlösningsrepertoar något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kycklingkorv (falukorvsvarianten) med makaroner, någon kokt grönsak och ev svarta bönor till, går alltid hem och det går snabbt.

Annars blir det pannkaka med lite spenat i, smakar som vanligt, men lite nyttigare.

Anonym sa...

Dina bilder blev bara frågetecken hos mig, så nu blir jag ju lite nyfiken ...

Är det riktig kris ringer jag efter pizza eller åker till McD. Sorgligt, men sant. Annars blir det färdiga köttbullar eller pasta med ost- och skinksås.

/Heli

Anonym sa...

Pasta med tonfisksås. Ingredienser finns alltid hemma, barnen älskar det - eller ocskå linssoppa. Slår aldrig fel hemma hos oss...
/sofia

Egoistiska mamman sa...

När jag inte orkar eller vill så blir det Daniel som står för käket. Bönor, bacon och ägg på rostat bröd. Mycket gott och färdigt på 10 min. Vill inte han heller så blir det pizza! Det är ochså väldigt gott :)

kram Helén