Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 21 april 2010

REKLAM - JA TACK!

För väldigt många människor har ordet reklam en negativ klang. Så och för mig. Jag har tex valt att inte ha någon reklam på denna blogg (alltså Google-annonser). Den eventuella reklam som finns här är för att det är saker, råvaror, redskap som jag gillar och använder. Tips helt enkelt. Så här kommer lite bilder och tankar på produkter jag uppskattar. Prova gärna själva eller tipsa mig om era favoriter.
Änglamarks vetemjöl, har högt proteininnehåll, passar därför perfekt till brödbak.

MorEPA mini-junior, bästa omega-3 för barn.

Minalvit, multivitamintabletter i nalleform med jordgubbssmak för barn.


Torfolks ekologiska lingonsylt, inte mycket dyrare än vanlig lingonsylt men betydligt godare.



Arlas ekologiska eller vanliga vispgrädde, varför välja andra sorter, vill man ha magrare mat, späd grädden med mjölk, det blir mycket billigare oxå. Kolla för övrigt innehållsförteckningen på andra "gräddprodukter", den är lång. Tar man grädde och mjölk består innehållsförtecningen av 2, grädde och mjölk...

Stigtomta slakteris produkter, aldrig mer vanliga affärers köttfärs och kött, jag blir alltid lika besviken på kvaliteten.

Icas egen kakao, den vanliga (ej ekologisk), fick bäst i test en gång, jag provade så klart och blev jättenöjd.

Mer kommer efter hand...

Inga kommentarer: