Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

lördag 28 mars 2009

Snögumma och varm choklad

Eftermiddagen fylldes med snö. Väl hemma slängde jag i mig pizzabitar som var över från middagen och utmanade barnen i snöbollskrig. Det var perfekt kramsnö och efter att vi slutit fred när armarna börjat bli trötta rullade vi ihop en snögumma som fick heta Berta.


När vi kom in i värmen igen kokade jag choklad. Här följder receptet:

Ta mjölk så att det räcker till tre personer (om ni är fler, ta mer...)
Värm i en kastrull
Tillsätt 3 msk O'boy
Serveras i glas eller mugg med sugrör

Om man vill göra det lite mer komplicerat så kan man blanda 1/3 kakao och 2/3 socker och tillsätta i den varma mjölken, men det är komplicerat...

Med varma hälsningar

//Marcus

ps. tyvärr blev inte Berta långlivad. Hon "passerades" av unga, friska och deppiga ungdomar senare under kvällen - blir tungt att förklara för Bella och Lina när dom vaknar i morgon...

3 kommentarer:

Heliotropen sa...

Stackars Berta. :-(

AL sa...

hehe, vilket otroligt avancerat recept :)

Heliotropen sa...

"Är det fortfarande vinter hos dem?" frågar lilla A. Nu vill vi se nya recept och bilder!