Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

lördag 6 februari 2010

TEST AV STEKPANNOR

Jag gillar tester. Jag tycker mig nämligen vara ekonomisk (Marcus har en någorlunda annan åsikt). Jag kan tänka mig att lägga mycket pengar om saken jag köper är värd det. Men jag blir riktigt sur när jag blir lurad. Därför är tester så väldigt bra. Någon annan har gjort jobbet med att hitta det bästa.

Plus testade i veckan stekpannor och Icas egna stekpanna Cook & Eat blev bäst i test. 189 kr på Icaaffären. Jamie Olivers panna som är så höjd till skyarna var inte alls så bra, dessutom kostar den 499 kr.

5 kommentarer:

AL sa...

det är inte första gången ICAs blev testvinnare, det är verkligen ett prisvärt alternativ.

är lite kluven. för även om den är bra så håller min på att slitas ut och det går ju knappast att återvinna en sån

men gjutjärnspannorna har jag som andra och till och med tredje generation nu och de blir bara bättre o bättre...

Helena sa...

Tack!! Jag behöver köpa en ny och har funderat på vilken som är värd pengarna och har tittat på just båda dessa. Och nu vet jag att jag inte behöver köpa den dyra!!!!! TACK; TACK; TACK!!!!

PERNILLA sa...

men jag har haft en ica som jag slet ut rätt fort och köpte sedan en hackman som varit mycket bättre. de testade inte hurvida protein fastnar eller ej.

Anonym sa...

Dessutom blir botten ofta ojämn på ICA-pannan efter ett kort tags användning. Råkar du glömma den några minuter och värma så kan du ge dig fasen på att botten är ojämn och därmed är pannan kass. har haft flera ICA-pannor nu och alla får samma ojämna botten efter ett tag.

Curt Augustsson sa...

ICA´s stekpanna är totalt värdelös. Den blir rund i botten efter ett tags användning. Billigt skräp.