Jag är en 34-årig mattokig, lyckligt gift 2-barnsmamma. Jag har tur som är hemma med mina barn och kan tillbringa en del tid vid spisen.
Inte fastkedjad, men aldrig långt borta.

onsdag 10 februari 2010

HÖGTRYCK HÄR HEMMA

Inspirerad av Helena inser jag att klockan inte ens är 12 och jag har fått gjort en massa saker. Tänkte att jag skulle få lite uppskattning av er andra hemmafruar.

fått upp och iväg 2 barn till skolan (eller ok, Bella sköter det mesta själv)

fått upp och iväg mig och minstingen till skolan

gjort smörgås till minstingen att ha i skolan

skrapat rutorna på bilen

lastat i och ur och i igen en barnvagn i bilen

haft utvecklingssamtal med Lina och fröken

åkt 20 min till Södertälje för att handla

handlat mat

åkt 20 min hem igen

lastat ur 1 barn och 6 matkassar

packat upp 4 matkassar (2 ska ner i matkällaren och är därför inte urpackade)

gjort iordning ett lunchpaket till Farfar

slängt i en tvätt

torktumlat en tvätt

plockat ner torr tvätt från torkställningen

vikt 3 omgångar tvätt

klätt på och lagt ett barn ute för middagsluren

satt på potatiskoket inför middagen ikväll

plockat ur och i diskmaskinen

diskat lite grejer för hand

och nu fixar jag lite lunch till mig själv

sen vill jag inte göra mer... (fast ngr saker till blir det ju, senare)

4 kommentarer:

AL sa...

jag vet inte om jag är en hemmafru men tycker det är jättebra gjort ändå. bara mat och tvättpunkterna på listan vore en bedrift!

Egoistiska mamman sa...

jag är impad sis...klockan är 3 nu och allt jag har hunnit med är disken och en bajsblöja (jobbat lite också ifs när den nyfriserade lillkillen sov). Glöm inte att skämma bort dig själv lite mellan varven också.

Anonym sa...

Respekt! (Trots att jag inte är hemmafru.)

/Heli

Marie sa...

Hej kära läsare, tack för uppskattningen. Det roliga i gårdagen var att jag inte hade några planer alls på allt detta förutom utvecklingssamtalet och matinköpen förstås. Sen rullade det bara på. På em så läste jag färdigt en bok och gjorde 2 laxpuddingar till middag och dagens lunch. sen gick jag och jobbade kl 17. En väldigt bra dag med andra ord. Idag blir det lite slappare, tänkte kolla på en film här på fm. Fast nu väntar en full diskmaskin, torktumlare och div andra saker som behöver göras för att livet ska fortsätta flyta på...

Kram på er alla!

Marie